Τον οδικό χάρτη των μεγάλων έργων υποδομής της χώρας ύψους 13 δισ. ευρώ που θα πραγματοποιηθούν τα επόμενα χρόνια παρουσίασε ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Κώστας Καραμανλής στην Ολομέλεια της Βουλής κατά την συζήτηση του κρατικού προϋπολογισμού.
Παράλληλα, υπογράμμισε ότι μετά την ηλεκτρονική διασύνδεση των διοδίων προχωρά το πρόγραμμα για την χιλιομετρική κοστολόγηση με πρώτη πιλοτική εφαρμογή στην Ολυμπία Οδό.
Ο υπουργός τόνισε δε ότι το προσεχές διάστημα θα υπάρξουν οι απαραίτητες θεσμικές παρεμβάσεις ώστε τα έργα να πραγματοποιηθούν στην χώρα τους και με σεβασμό στα χρήματα των φορολογούμενων.
«Μετά από 17 μήνες προσπαθειών να ξεμπλοκάρουν τα μεγάλα έργα και θα ωριμάσουν τα νεότερα έχουμε ένα συνολικό πακέτο έργων ύψους 13 δισ. ευρώ» είπε ο υπουργός για να απαριθμήσει:
– Γραμμή 4 του Αττικό ΜΕΤΡΟ ύψους 1,5 δισ. ευρώ. Θα αλλάξει την Αττική με δεκαπέντε νέους σταθμούς από το Γουδί εως την Βείκου. Οι πρόδρομες εργασίες ξεκινούν εντός του πρώτου εξαμήνου 2021
– Μετρο Θεσσαλονίκης: Κάποιοι προσφύγανε στο ΣτΕ και θα έχουν την ευθύνη καθυστερήσεων. Όμως θα είναι έτοιμο μέσα στο 2021
– Πάτρα – Πύργος: αν δεν το έχει σπάσει σε 8 κομμάτια ο ΣΥΡΙΖΑ για να ευχαριστήσει εργολάβο καναλάρχη θα ήταν έτοιμο. Εμείς πετύχαμε αλλαγή της απόφασης της Κομισιόν. Το εντάξαμε στην σύμβαση της Ολύμπιας Οδού και περιμένουμε την έγκριση για να ξεκινήσει.
– ΒΟΑΚ:. Σε 17 μήνες διαθέσαμε πάνω από 17 μελέτες, καταλήξαμε σε χάραξη και εντός τριμήνου θα έχουμε την έκθεση περιβαλλοντικών επιπτώσεων
– Ε 25: σε λίγο ξεκινά
– Ακτιο- Αμβρακία: πολύπαθο έργο που μπαίνει σε τροχιά ολοκλήρωσης εως 2023».