11 χρόνια παρουσίας έκλεισε πρόσφατα ο Προαστιακός της Πάτρας για τον βόρειο κλάδο, ενώ πριν από ένα έτος ξεκίνησαν και πάλι τα δρομολόγια του νότιου κλάδου προς τα Καμίνια.
Πλέον ο Προαστιακός φτάνει στην Κάτω Αχαΐα, έστω και με περιορισμένα ωράρια που σταματούν στις 4.30 (από Πάτρα) και στις 5.30 το απόγευμα (από Κάτω Αχαΐα) με αποτέλεσμα η εμπορική δυναμική του τρένου να μην είναι ανάλογη με τις προσδοκίες.
Σίγουρα από τη στιγμή της επέκτασης του Προαστιακού προς την Κάτω Αχαΐα η κίνηση έχει αυξηθεί, όμως, και πάλι δεν είναι αυτή που θα μπορούσε να είναι, ειδικότερα την χρονική περίοδο που διανύουμε όπου αρκετός κόσμος θα ήθελε το τρένο για να πάει στις παραλίες στα δυτικά της Πάτρας.
Όμως από τη μία οι στάσεις που δεν τον βολεύουν από την άλλη τα ελάχιστα δρομολόγια καθιστούν σχεδόν απαγορευτική τη χρήση του. Από την άλλη και στο βόρειο τομέα η επιβατική κίνηση του Προαστιακού σε σύγκριση με αυτή που είχε τα πρώτα χρόνια της λειτουργίας του είναι σαφώς μειωμένη.
Ο Προαστιακός είχε φτάσει σε ένα σημείο που για πολλούς κατοίκους της βόρειας Πάτρας, του Καστελόκαμπου, του Ρίου και του Αγίου Βασιλείου, θεωρούνταν το βασικό μέσο μεταφοράς.
Όμως από τη μία τα έργα για την έλευση του σύγχρονου τρένου και από την άλλη η κρίση της πανδημίας που αφαίρεσε ένα δυναμικό πελατειακό του κομμάτι που ήταν οι φοιτητές, έφεραν μία γενικότερη πτώση στη κίνηση του.
Παρά την επέκταση του Προαστιακού η κοινή διαπίστωση είναι ότι το τρενάκι της Πάτρας διανύει πλέον μία φθίνουσα πορεία ως προς την εμπορική του δυναμική. Όμως από την άλλη είναι σημαντικό που παραμένει ζωντανό.
Όραμα των φίλων του Προαστιακού είναι να δουν το τρένο να φτάνει στον Πύργο και από εκεί στην Καλαμάτα, ενώνοντας έτσι όλη την Δυτική Πελοπόννησο και ενισχύοντας την τουριστική δυναμική μιας περιοχής που τα επόμενα χρόνια αναμένεται να έχει έναν πρωταγωνιστικό ρόλο στα πράγματα.
(Η φωτογραφία είναι από την σελίδα οι Φίλοι του Προαστιακού Σιδηρόδρομου Πάτρας).