Από τη Βουλή περνάει την Τετάρτη ο φάκελος που κατέθεσε προς την Ευρωπαϊκή Ένωση το Υπουργείο Υποδομών για να αναβιώσει την προϋπάρχουσα σύμβαση παραχώρησης με την Ολυμπία Οδό της κατασκευής του κλειστού αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος.
Σε υπουργική τροπολογία, συμπεριλαμβάνεται απόφαση του υπουργού Υποδομών Κώστα Καραμανλή, με την οποία το αναβαλλόμενο τμήμα Πάτρα – Πύργος του αυτοκινητοδρόμου Ελευσίνα – Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα εξαιρέθηκε από το αντικείμενο της σύμβασης παραχώρησης, εις όφελος της ασφάλειας των χρηστών.
Κινήσεις για την επιτάχυνση των προσυμβατικών ενεργειών ξεκινά το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ενόψει της έγκρισης από την Κομισιόν για την έναρξη της ολοκλήρωσης του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος.
Σύμφωνα με πληροφορίες εντός του Νοεμβρίου, πιθανότατα εντός του πρώτου 15νθημέρου η τροποποιημένη σύμβαση παραχώρησης θα σταλεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο για να πάρει το πράσινο φως. Στη συνέχεια η σύμβαση θα περάσει από τη Βουλή για να κυρωθεί (κάθε παραχώρηση αποτελεί νόμο του ελληνικού κράτους).
Σε αυτό το διάστημα των περίπου 2-3 μηνών το υπουργείο ΥΠΟΜΕ ευελπιστεί να λάβει και το επίσημο πράσινο φως από την DG Comp, την Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η ταυτόχρονη προώθηση των διαδικασιών με την έγκριση είναι, όπως σημειώνουν πηγές με γνώση στο θέμα, ένα βήμα που κερδίζει χρόνο καθώς ουσιαστικά προδιαγράφεται η έναρξη των εργασιών.
Πότε θα δούμε μπουλντόζες
Αυτό θα τελειώσει την αναμονή και θα φέρει την πολυπόθητη έναρξη των εργασιών. Το ζητούμενο πλέον δεν είναι πότε θα έρθει η έγκριση (μιας και αποτελεί πλέον τυπικότητα) αλλά πότε θα ξεκινήσουν τα έργα.
Αυτό φαίνεται πως πλέον τοποθετείται με σχετική ακρίβεια στο πρώτο τρίμηνο του 2022. Τα εργοτάξια που θα στηθούν κατά μήκος του άξονα των 75 χιλιομέτρων θα χρειαστούν, σύμφωνα με την εμπειρία που υπάρχει από προηγούμενα αντίστοιχα έργα, περίπου 2-3 μήνες για να επανδρωθούν και να διαθέτουν όλο τον απαραίτητο μηχανολογικό εξοπλισμό.
Αυτό σημαίνει πως το ερχόμενο καλοκαίρι οι μπουλντόζες θα έχουν πιάσει δουλειά και από εκεί και έπειτα τον λόγο θα έχουν οι κατασκευαστικές εργασίες, χρονοδιαγράμματα κ.α. Ο μεγάλος στόχος για το έργο είναι το 2024 να έχει ολοκληρωθεί και ένας νέος αυτοκινητόδρομος να ενώνει με ασφάλεια τις δύο μεγάλες πόλεις της Αχαϊας και της Ηλείας.